Player Prefs Security

Player Prefs Security

Opis:

Player Prefs w Unity służą do przechowywania danych gracza między sesjami gry na dysku urządzania. Dostęp do nich jest bardzo prosty, ponieważ jest to plik tekstowy z zapisanymi zmiennymi i ich wartościami. Nieuczciwy gracz może w każdej chwili wejść w taki plik i zmienić wartość np. wirtualnej waluty na dowolną liczbę. Aby uchronić się przed takimi działaniami powstał Player Prefs Security, który szyfruje nazwę zmiennej i jej wartość oraz dodatkowo tworzy specjalny klucz zabezpieczający na podstawie specjalnego ciągu znaków oraz wartości zmiennej. Podczas pobierania danych przez grę zmienne są deszyfrowane i wartość zmiennej jest dodatkowo porównywana z kluczem bezpieczeństwa co stanowi podwójne zabezpieczenie przed nie uczciwymi graczami. Metoda ta nie pozwala na losową modyfikację danych oraz w przypadku odszyfrowania wartości i jej zmiany system wychwyci tą manipulację podczas porównania z kluczem zabezpieczającym. Kolejną często stosowaną praktyką są oszustwa związane z datą i czasem w grach. Jeśli w swojej aplikacji masz np. nagrody, misje które są na czas z reguły wystarczy zmienić datę i godzinę na urządzeniu aby oszukać grę. Z pomocą przychodzi Player Prefs Security i metoda GetTimeNow(), która łączy się z serwerem, synchronizuje datę i czas za pomocą protokołu Network Time Protocol i zwraca rezultat w formacie DateTime. W przypadku braku połączenia deweloper może wybrać opcję zwrócenia daty z systemu lub wartości zerowej. Dodatkowo system ma wbudowaną obsługę najczęściej stosowanych typów danych w Unity i oprócz String, Int i Float istnieje możliwość zapisu i odczytu takich typów jak Long, Double, Bool, Vector2, Vector3, Quaternion, Color, Date Time, Time Span. Player Prefs Security posiada własne okno edytora, który zawiera podgląd wszystkich zapisanych zmiennych standardowych oraz zaszyfrowanych, ponadto istnieje możliwość edycji zmiennych oraz tworzenie nowych z poziomu okna edytora.


Podgląd:


Technologie i narzędzia:

– Unity
– C#


Cechy:

  • -Obsługa dodatkowych typów danych
    • +String
    • +Int
    • +Long
    • +Double
    • +Float
    • +Bool
    • +Vector2
    • +Vector3
    • +Quaternion
    • +Color
    • +Date Time
    • +Time Span
  • -Pobieranie aktualnej daty i godziny z serwera
  • -Szyfrowanie nazwy zmiennej oraz jej wartości
  • -Klucz zabezpieczający na podstawie wartości zmiennej
  • -Dodatkowe okno edytora z podglądem oraz edycją zapisanych zmiennych

Linki:

Pobierz z Asset Store


Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *