Poszukiwacz

Poszukiwacz

Opis:

Miałem okazję sprawdzić się jako level designer podczas projektowania mapy do lekcji programowania dla firmy prowadzącej kursy dla dzieci. Założenia rozgrywki były bardzo proste, dwie grupy szukają po mapie ukrytych przedmiotów, a po upływie określonego czasu zdobycze są zliczane i zamieniane na punkty. Drużyna, która zdobyła więcej punktów wygrywa. Aby uatrakcyjnić rozgrywkę i wzmocnić współprace w drużynie dodałem do konceptu trzy profesje, w które wcielali się gracze: poszukiwacze, rycerze i naukowcy. Dzięki współpracy mieli większe szanse na przetrwanie i zdobycie większej ilości punktów. Do zbudowania mapy użyłem moda McEdit, który zdecydowanie ułatwia tworzenie niewielkich map i struktur wewnątrz gry. Na mapie znajdują się piramidy z wąskimi labiryntami i dzięki modowi ComputerCraft naukowcy mogą wykorzystać zdalnie sterowane roboty do ich eksploracji i znajdywania wysoko punktowanych skarbów. Poszukiwacze dostają zestaw górniczy, z którego pomocą mogą szukać i wydobyć zakopane skarby. Profesja rycerza jest dla najodważniejszych graczy bo na ich barkach spoczywa obrona drużyny gdy zapadnie zmrok. Rycerze w swoim uzbrojeniu posiadają zaklęty miecz i dzięki temu mogą zapuszczać się w głąb podziemnych lochów gdzie również znajdą drogocenne skarby.


Podgląd:


Technologie i narzędzia:

– Minecraft
– McEdit
– ComputerCraft


Cechy:

– Mapa zapewniająca około godziny rozrywki dla 12 graczy
– Trzy unikalne profesje urozmaicające rozgrywkę
– Rozgrywka polegająca na współpracy
– Cmd block i red stone sterujące mechanizmami na mapie


Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *