Sokoban Online

Sokoban Online

Opis:

Skoban to gra polegająca na przepychaniu skrzyń po labiryncie i przetransportowaniu ich na wyznaczone miejsca. Gatunek ten ma już swoje lata, bo pierwsza gra tego typu powstała ponad 35 lat temu, natomiast do dnia dzisiejszego powstają co raz to nowe odsłony tej kultowej gry. Swoją wersję sokobana postanowiłem napisać na potrzeby pracy inżynierskiej, która to opisuje proces powstawania gry mobilnej w oparciu właśnie o sokobana. Projekt wyróżnia się od innych gier tego typu, tym że posiada bazę danych z mapami użytkowników na serwerze i każdy z dostępem do internetu może stworzyć mapę, opublikować ją oraz grać w mapy innych gracz. Zaimplementowany jest system oceniania map co automatycznie usuwa słabe mapy i promuje najlepsze na liście wyszukiwarki map. Gracze mają do dyspozycji w pełni funkcjonalny edytor map. Aby wrzucić mapę na serwer musi ona spełniać warunki poprawnej mapy czyli ilość skrzyć i miejsc, na które trzeba je przesunąć musi być równa, na planszy musi być punkt startu gracza oraz najważniejsze to mapa musi dać się przejść. Do tego ostatniego warunku dodany specjalny algorytm szukający rozwiązań plansz sokoban. Sam algorytm nie jest mojego autorstwa ale wprowadziłem w nim sporo modyfikacji aby spełniał założenia projektu. Gdy algorytm nie dawał sobie rady ze zbyt skomplikowaną mapą w przeciągu minuty, jest zatrzymywany i gracz może samodzielnie przejść mapę aby udowodnić że jest to możliwe oraz pokazać ścieżkę rozwiązania. Po spełnieniu wszystkich warunków użytkownik może wrzucić swoja mapę na serwer, która jest podpisana jego facebookowym numerem id co pozwalało identyfikować mapy użytkowników i np. wprowadzić system anty-spamu i zarządzania własnymi mapami. Istnieje również zapis mapy na urządzeniu bez spełniania żadnych warunków co ma służyć do zapisywania nie ukończonych map, testowaniu itd. Dodatkowo jak w każdym sokobanie gracz ma całą baze map indywidualnych do przejścia z podziałem na poziomy trudności oraz dzięki systemowi pobierania map z serwera jest możliwość zaimplementowania paczek map sezonowych i eventów.


Podgląd:


Technologie i narzędzia:

– Unity
– C#
– MySQL
– MD5
– PHP
– JSON
– Java
Sokoban Solver


Cechy:

– Plansze dla jednego gracza z podziałem na poziom trudności
– Połączenie aplikacji z Facebookiem
– Edytor map
– Udostępnianie map na serwer
– Granie w mapy innych graczy
– Wyszukiwarka map z filtrami np. najlepsze, zdobywające popularność itd.
– System oceniania map innych graczy
– Zarządzania własnymi mapami
– Zapisywanie map na urządzeniu


Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *